Przesyłanie zadań na dziennik Librus

Instrukcja do przesyłania plików przez dziennik elektroniczny:


Przesyłanie plików Scratch:

 

  1. Zapisz plik z pracą w dowolnym wybranym przez siebie miejscu na dysku (zapamiętaj gdzie zapisujesz)
  2. Wykonaj kompresję pliku

Funkcja ta jest integralną częścią z systemów Windows i macOS. W przypadku Windows wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy na folder, w którym zamieszczone są konkretne pliki i wybrać „Wyślij do” -> „Folder skompresowany (zip)”. W macOS klikamy prawym przyciskiem myszy na dany folder i wybieramy funkcję „Kompresuj”.

            Film: https://www.youtube.com/watch?v=vHqXdx6OeAA

            (Można to też wykonać w programach WinZip, Winrar, Keka, 7Zip)

3.      Zaloguj się na konto UCZNIA na dzienniku elektronicznym

https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/jak-odsylac-zadania-domowe-w-synergii

            Pliku nie da się wysłać bez wcześniejszej kompresji (wymagane rozszerzenie zip)

4.      W kolumnie obok widoczny jest również aktualny Status przesyłania rozwiązania. Wskazuje on uczniowi, czy przesyłany plik jest jeszcze przesyłany czy też został poprawnie zapisany na dysku sieciowym nauczyciela.



Aplikacja mobilna nie umożliwia odsyłania rozwiązanych zadań. Aby przesłać rozwiązanie nauczycielowi, należy zalogować się do systemu Synergia poprzez stronę WWW


REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ




1. Do pracowni komputerowej uczniowie wchodzą pod opieką nauczyciela i zajmują wyznaczone, stałe miejsca pracy.
2. Uczeń nie może samodzielnie zmieniać wyznaczonego miejsca pracy.
3. Podczas pracy z komputerem obowiązują ogólne przepisy bhp dotyczące obsługi urządzeń elektrycznych.
4. Uczniowi nie wolno samodzielnie podłączać lub przełączać przewodów instalacyjnych sprzętu komputerowego.
5. Każdy uczeń zobowiązany jest do zachowania dyscypliny i porządku podczas zajęć.
6. Komputer można włączyć lub wyłączyć tylko na polecenie nauczyciela.
7. Niedopuszczalne jest samowolne manipulowanie sprzętem komputerowym znajdującym się w pracowni.
8. Wszystkie zauważone usterki lub nieprawidłowości należy niezwłocznie zgłosić nauczycielowi prowadzącemu zajęcia.
9. Nie wolno dokonywać żadnych zmian w ustawieniach komputera
i systemu operacyjnego bez zgody nauczyciela.
10. Bez zgody nauczyciela nie wolno w komputerze instalować żadnego oprogramowania.
11. Nie wolno usuwać ani kopiować istniejących na twardych dyskach programów, plików i folderów.
12. W pracowni komputerowej nie wolno używać własnych pendrive’ów, płyt CD i innych nośników pamięci.
13. Podczas przebywania w pracowni nie wolno korzystać z Internetu bez zgody nauczyciela.
14. Przy stanowisku komputerowym nie wolno spożywać posiłków i pić napojów.
15. Uczeń jest zobowiązany do szanowania sprzętu komputerowego,
za usterki wynikłe z nieprawidłowego użytkowania będzie ponosił konsekwencje finansowe.
16. Po zakończeniu pracy należy zostawić swoje stanowisko w należytym porządku.
Regulamin obowiązuje wszystkich użytkowników pracowni podczas
zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.